O módu se zajÃmáme v nÄ›jaké formÄ› vÅ¡ichni, aÅ¥ už chceme nebo ne. Jen málokdo jde napÅ™Ãklad do divadla Äi na nÄ›jakou akci v teplákách, byÅ¥ jsou rozhodnÄ› pohodlné. VÃme vÅ¡ak, že bychom tÃm neudÄ›lali zrovna nejlepÅ¡Ã dojem – a to je pro sociálnÃho živoÄicha, jakým ÄlovÄ›k je, velmi důležité. Proto se vždy zajÃmáme, jaké obleÄenà je pro danou událost pÅ™ijatelné.
Â
Â
To se ovÅ¡em v průbÄ›hu Äasu mÄ›nÃ. Zkuste napÅ™Ãklad pÅ™ijÃt jako muž do kina s napudrovanou parukou, v pestrých Å¡atech a botách s vysokými podpatky. Pohledům ostatnÃch se rozhodnÄ› nevyhnete, a pÅ™itom právÄ› toto byl ten ideálnà odÄ›v do spoleÄnosti jeÅ¡tÄ› pÅ™ed pár stovkami let, což je z historického pohledu pouhé mrknutà oka. Je tedy zajÃmavé se podÃvat, kdo a jak vlastnÄ› tyto trendy urÄuje. Je to totiž jinak, než by se nám mohlo na prvnà pohled zdát.
Â
V prvnà řadÄ› je potÅ™eba Å™Ãci, že to rozhodnÄ› nejsou lidé, u kterých se zkrátka v průbÄ›hu Äasu mÄ›nà preference a chtÄ›jà prostÄ› a jednoduÅ¡e zmÄ›nu. To je naivnÃ, neboÅ¥ je jasné, že výrobci a prodejci obleÄenà musà zmÄ›ny trendů pÅ™edpovÃdat s nÄ›kolikamÄ›sÃÄnÃm pÅ™edstihem, aby vÅ¡e bylo v obchodech ve chvÃli, kdy se nový trend do spoleÄnosti dostane. Proto je jasné, že nenà možné to nechat pouze na lidech. Ti se naopak musà ovlivňovat tÃm, co se v módnÃm průmyslu dÄ›je.
Â
Â
Proto je jasné, že je za tÃm nÄ›co jiného. A jsou to pÅ™edevÅ¡Ãm módnà návrháři a majitelé průmyslu, kteřà použÃvajà klasické metody propagace. NapÅ™Ãklad nové trendy nejprve ukazujà v pozitivnÃm svÄ›tle v různých médiÃch, aÅ¥ už je to televize, internet, Äi nejrůznÄ›jÅ¡Ã nejen módnà Äasopisy. DÃky tomu se nový styl dostane do povÄ›domà lidÃ, kteřà následnÄ› budou mnohem vÃce naklonÄ›ni tomu si daný typ obleÄenà koupit.
Â
Je to pomÄ›rnÄ› jednoduchá strategie, avÅ¡ak nelze než pÅ™iznat, že funguje. PÅ™inášà tak vÅ¡em Älánkům v tomto Å™etÄ›zci velké množstvà penÄ›z, což je to, co je hlavnÃm cÃlem toho vÅ¡eho. A je tomu tak bez ohledu na to, co si zákaznÃci myslÃ.